Anyu fut

Anyu fut

Kívül-belül épül

2016. április 10. - Benes Bea

Mivel idén lesz 4. éve hogy futok, a családom és az ismerőseim, barátaim kezdik nemcsak elfogadni a helyzetet, de aki maga is rászánja magát a mozgásra, hajlamos tanácsért is hozzám fordulni. Mivel azonban nem vagyok sem edző, sem orvos, a magam tapasztalatára, és nálam okosabbak tanácsaira hallgatok. De nem hagyott nyugodni a dolog, hogy mi is fontos a futás MELLETT nekem, kiegészítésként, ezért most megpróbálom összeszedni, mi az, amivel én támogatom a szervezetemet, és igyekszem megóvni az egészségem.

Keresztedzés:

Ha elkezdesz futni, először tényleg csak futsz. Örülsz neki, ha futni tudsz. Aztán ahogy nőnek a távok, megfájdul a derekad, a hasad, a végén már nem tudod magad egyenesen tartani, beesik a vállad, összegörnyedsz. Ez azért van, mert a futáshoz a láb és a tüdő mellett szükség van a core-izmokra is, azaz arra, hogy a törzsed (hasad, hátad) stabilan tartson. Nem ezoterikus new age baromság, hogy ez a középpontod, itt van az erő, amiből a tested ereje is jön. Ha ez nincs, hiába vinne a lábad, nem fog menni úgy a futás, ahogy szeretnéd.

Én ezt tapasztaltam meg a 20 km feletti futásaimnál, és ezt akartam kiküszöbölni a maratonnál, ezért nagyon tudatosan kezdtem építeni ezeket az izmokat.

Gerinctréning, jóga, nyújtás: ez a három torna, amit tavaly nyár óta rendszeresen végzek, azaz hetente. Szerencsére Szilvi személyében nagyon klassz oktatót találtam, ő a Gyerünk, anyukám oldalon tart online órákat is, így az időhiánnyal küzdő anyukák, mint én is könnyen részt tudnak venni az órákon. Csak átmegyek a másik szobába, és már mehet is.

Kettlebell, trx, spinning: a bakancslistám :) A spinningről mindenki ódákat zeng, remek kiegészítője a futásnak, és a térdet is kíméli, csak jó oktatót kell hozzá találni. A kettlebell a tesóm szerelme, ezt azért szeretném majd elsajátítani, mert 40 éves kor felett már intenzíven veszítünk az izomzatból is, ezért fontos erre is odafigyelni. A trx-et már próbáltam, hihetetlen gyorsan lehet vele látványosan fejlődni, pedig „csak” a saját testsúlyodat használod. Viszont ezekhez sajnos el kell járni órákra, így egyelőre még csak vágyakozom utánuk

 

Diéta:

Nagyon fontos a helyes táplálkozás – és itt a hangsúly a helyesen van. Nem árt, ha szakember segítségét kéred benne, nekem legalábbis ezzel jött el az áttörés. Ekkor tudatosult bennem, hogy amit eddig csináltam diéta címén, az puszta önkínzás volt. Bár most eléggé elengedtem magam, tudom, hogy a maratoni felkészülés jegyében majd megint előveszem Angi étrendjét, és megint sokat fog segíteni nemcsak fogyni, de ezáltal gyorsabbá is válni. És energikusabbá, egészségesebbé is.

 

Cipő:

Mindenki tudja, hogy alap. Ehhez képest én 1500 kilométert pakoltam már bele a mostani cipőmbe, egész egyszerűen azért, mert semmilyen külső jel nem mutatja, hogy baja lenne. Se a gyöngyvászon nem lyukadt ki, se a talpa nem kopott – még a felirat is látszik rajta. De muszáj cserélnem, mert érzem a futások elején, hogy keményen csapódok a földbe, és fáj a lábam benne így. Édes teher, hogy most megint válogathatok, hogy tökéletes cipőm legyen. Hacsak nem lesz ismét hihetetlenül akciós az Adidas Boost, hogy kb féláron vegyem meg megint.

 

Táplálékkiegészítő:

Vannak olyan alapvető tápanyagok, vitaminok, amelyekből nem tudunk megfelelő mennyiséget bevinni evéssel, viszont a sportoláshoz szükségesek, ezért ezeket pótolni kell őket. Én ezeket szedem rendszeresen:

Fehérje: keményebb edzések után, nehezebb heteken szoktam inni, a port vízzel keverem, így is jó az íze, és segít az izmok építésében, illetve annak megelőzésében, hogy az izmok leépüljenek. Nem kell tőle félni, ha betartod a használati és adagolási utasítást, akkor nem leszel tőle nagydarab víziló.

Magnézium: óriási tanács volt a maraton előtt, hogy töltsem fel a szervezetem magnéziummal, ne ott akarjam pótolni, mert az már nem szívódik úgy fel. Így a versenyt megelőző két hétben dupla adagot szedtem belőle, nem is görcsölt be semmim. Azóta is folyamatosan szedem, szüksége van rá az izmaimnak a hosszú futásokon.

Porcerősítő: ha a térded már fáj, akkor baj van. Itt a legfontosabb a megelőzés, ezért érdemes annak, aki rendszeresen fut, pláne hosszabb távokat, porcerősítőt is szedni. Nem az idősek betegsége ez, és sokkal könnyebb megelőzni, mint gyógyítani. Kúraszerűen kell használni, három hónapra van szükség, hogy a porcok kiépüljenek, ezután szünet jön, majd ismét lehet szedni a tablettát. Én most a Cartinormot szedem, ebben a porcerősítő összetevők mellett vannak olyan kiegészítő adalékok, amelyeket szintén szednék, és amelyek segítik a csontokat, porcokat. Napi két tablettát kell bevenni belőle, de másik hármat kiváltok vele. Bár a méretük elég nagy, könnyen le lehet nyelni, és nincs utána kellemetlen utóíz sem.

D-vitamin: kb októbertől áprilisig szedem, amikor Magyarországon nincs napfény, amiből elő tudná állítani a szervezetem ezt a vitamint. Pedig nagyon fontos, ma már tudjuk, hogy nemcsak a csontok építésében (bár 40 éves kor felett ez is fontos szempont, kell-e mondanom J ), de erősíti az immunrendszert is, így ellenállóvá tesz a betegségekkel szemben is.

C-vitamin: télen szedem ezt is, nagy dózisban, immunerősítésre, betegségek megelőzésére.

Kalcium: a D-vitamin és a magnézium beépülését is segíti, erősíti a csontokat, így nélkülözhetetlen. Mióta rendszeresen szedem, a körmeim és a hajam is erős, egészséges – ez egy klassz mellékhatása a futásnak J

 

Pihenés:

Khm…. na itt erőteljes lemaradásban vagyok. Igyekszem pihenni, de az biztos, hogy sokkal több alvásra lenne szükségem, mint a napi 6-7 óra. Hétvégén azért ha tudok, alszom délután is egyet, vagy igyekszem nem hajnalban kelni, ha nem muszáj. Pihenőnapjaim is vannak, amikor semmit nem sportolok, hogy regenerálódni tudjanak az izmaim.

A bejegyzés trackback címe:

https://anyufut.blog.hu/api/trackback/id/tr688586106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása