Anyu fut

Anyu fut

Nem futok, mert fáj a térdem

2016. március 21. - Benes Bea

- hányszor hallottam már ezt a mondatot! Sokan, akik valaha versenyszerűen sportoltak, vagy van egy kis súlyfeleslegük, vagy épp már hozzám hasonlóan a B oldalt pörgetik, gyakran panaszkodnak térdfájásra. Ez minden futó rémálma szerintem, az enyém is, hogy megsérülök, hogy egy fájdalom vagy betegség keresztülhúzza a számításomat, és akár időlegesen, de fel kell hagynom a kedvenc hobbimmal. (Abba meg bele se gondolok, mi lenne, ha végleg.)

Én igazából eddig egyetlen egyszer sérültem meg (le is kopogom gyorsan!) a K&H félmaraton előtt, de az egy rossz lépés miatt volt, és szerencsére kb másfél hét alatt helyrejött.

Vannak viszont olyan ismerőseim, akik nem ennyire szerencsések, egymás után két barátnőmnél is porckopást diagnosztizáltak, pedig egyikük sem ősöreg.

Ezért eldöntöttem, hogy amennyire tudok, vigyázok magamra, főleg a lábamra, térdemre. Sokat nyújtok, jógázok, igyekszem pihentetni, fokozatosan terhelni, és minden izmomat nagyjából egyformán megerősíteni a lábamban.

Az életkori sajátosságokkal viszont nincs mihez kezdeni – mert hát én sem leszek már fiatalabb. Ahogy olvasom, 35 éves kor után már nemcsak az izomtömeg, de a porc- és a csont is gyengül, különös odafigyelést igényel.

Ez persze nem azt jelenti, hogy abba kell hagyni a mozgást, és várni az elmúlást, sőt! Az izomtömeget lehet növelni súlyzós edzéssel (bakancslistán ott van a kettlebell, de erről majd máskor), a csontoknak kifejezetten jót tesz a mozgás, a porcokat pedig lehet támogatni, erősíteni táplálékkiegészítővel.

Nem, nem vagyok a gyógyszerek híve, de azt gondolom, hogy érdemes a tudomány eredményeit felhasználni, és támogatni a szervezetet a normális működésben. Ősztől tavaszig ezért szedjük a C- és D-vitamint, amikor pedig elkezdem a hosszabb futásokat, még magnéziumot és kalciumot is szedek. Nagyon nagy tanulság volt a maratonon, hogy mivel előtte „feltöltöttem” a szervezetem magnéziummal, nem görcsöltem be sem közben, sem utána. Pedig a felkészülés során már 23 km után is éreztem a vádlim, annál hosszabb táv után pedig rettenetesen fájt.

Ezért azt gondolom, ha lehet már kapni porcerősítőt, érdemes kipróbálni megelőzésként. Én most egy olyan terméket választottam, ami a szokásos hatóanyagok mellett C- és D-vitamint és krómot is tartalmaz, így legalább másik két bogyót kiválthatok vele :)

cartinorm_60db_bal_rgb.JPG

Nem épp tudományos szempont, de a csomagolása is elegáns.

Ahogy általában a hasonló termékeket, ezt is kúraszerűen kell alkalmazni legalább 3 hónapig, de mivel azonban a hatáshoz el kell telnie néhány hétnek, erről beszámolni csak később fogok tudni :) További infok a bogyóról itt.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyufut.blog.hu/api/trackback/id/tr988510066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása