Anyu fut

Anyu fut

Kvázibárki Félmaraton

2015. március 16. - Benes Bea

Futottam egy félmaratont. Ráadásul tájékozódásit. És nem tévedtem el, viszont megint megállapítottam, hogy nagyon jó erőben vagyok.

Az úgy volt, hogy Péterék (Gusztos Péter, Suhanj Alapítvány) megcsinálták a Kvázibárki futóközösséget, mert szerintünk kvázi bárki fel tud kelni hajnalban, meg felfutni a Gellért hegyre, meg lefutni egy félmaratont. Szerveznek különböző edzéseket, közösségi futásokat. Ilyen volt most március 15-én a Kvázibárki Félmaraton és Maraton. Az útvonalat aznap tudod meg, nincs nevezési díj, se frissítés, se útvonalbiztosítás. Aki itt indul, az tuti, hogy csak és kizárólag a futásért csinálja. Vagy ezért a szépséges "rajtszámért":

 

10518857_863219053742772_5871519209455707229_n.jpg

Szóval vasárnap 5-kor csörög az óra, előtte nem sokat aludtam, mert Peti éjjel összehányta a szobát, utána már nem tudtam visszaaludni. De ez nem verseny, jobban félek az eltévedéstől, mint a fáradtságtól. Pedig az itiner részletes, a gps trackkel együtt teljesen használhatónak és követhetőnek tűnik a szobából:

 

Rajt: Pilvax köz és Petőfi Sándor utca sarka.

Útvonal

A Petőfi Sándor utcán kifutsz a Ferenciek terére, ott jobbra fordulva indulj az Erzsébet híd felé. A Váci út magasságában lévő zebrán menj át a túloldalra. A hídfő alatt átfutsz a Petőfi térre, majd az Apáczai Csere János utcán egészen az Eötvös térig. Fuss át a Lánchíd pesti hídfője alatti kis alagúton, majd a villamosmegállónál lévő lépcsőn menj fel az Akadémiához. Az Akadémia előtt elfutsz, majd jobbra fordulsz és a szálloda előtt haladva megkerülöd a teret, kifutsz a József Attila utcára.

A József Attila utcán futva megkerülöd az Erzsébet teret, jobbra fordulsz a Deák felé. Innen a kiskörúton futsz hosszan, egészen a Kálvin térig, ahol jobbra kanyarodsz a Kecskeméti utcára. Az Egyetem téren az ELTE jogi kari épülete után balra fordulsz, Papnövelde utca. Innen az első utcánál újra balra, Veres Pálné utca. A következő utcánál megint balra, Szerb utca. A második utcán - Királyi Pál utca - jobbra fordulsz, kimész egészen a kiskörútig. Átkelsz a körúton, a Lónyay utcán folytatod.

Balra fordulsz az Erkel utcában, majd jobbra a Rádayn, amin hosszan haladsz, egészen a Boráros térig. Átfutsz a Petőfi híd jobb oldali járdáján. A híd után egyenesen mész tovább az Irinyi József utcán, egészen a Budafoki útig, ahol jobbra fordulsz. A Budafokin majdnem a Gellért térig mész, közvetlenül előtte van balkézre felfelé egy kis utcácska, a Csiky, ezen felmész a Bartókra és balra fordulsz, a körtér felé. Elfutsz a Móriczra, ahol jobbra átkelsz a Villányira.

A Villányi úton a Budaörsi útig futsz, majd azon tovább haladva a BAH csomópontnál jobbra fordulsz, hegynek fel, a Hegyalja úton. A Hegyalján egészen a Sánc utcáig mész, a legendás Mambó bár előtt balra átmész az úton a Tabán felé. Itt figyelj, nem a szemben lévő Czakó utcán, a sporttelep mellett, hanem a zebra után balra tartva, majd az első utcánál jobbra fordulva a Tigris utcán kell tovább haladnod.

Tigris utca hosszan, majd a Naphegy utcán balra és kiérsz a Mészáros utcára. A Duna felé fordulsz, Mészáros utca, Krisztina tér, Alagút utca, át az Alagúton. A körfogalomig fuss el az alagút után, menj át a túloldalra, indulj vissza az Alagút felé, jobbra fel kell haladnod a Hunyadi János utcán. Ezen kanyarogsz fel a Várba.

A Dísz térnél jobbra fordulsz az Úri utcán. Arról jobbra a Szentháromság utcán. Átvágsz a Szentháromság téren, balra tartva a Hess András téren át a Táncsics utcára jutsz. A Bécsikapu térnél jobbra fordulsz, az Ostrom utcán folytatod, azon kijutsz a Batthyány utcára. Jobbra fordulsz, ezen mész egészen a Batthyány térig. Ott jobbra fordulsz és a Fő utcán folytatod.

A Fő utcán egészen a Clark Ádám térig mész, jobbról kerülöd a körforgalmat, átfutsz a Lánchídon, itt jobbra tartva újra a József Attila utcán futsz végig, de az Erszébet téren most az Andrássyra váltasz, azon futsz egyenesen a Hősök terére.

Félmaraton cél: Hősök tere.

 

Csak hát én vagyok az, aki a Király utcában is képes eltévedni, szóval izgulok. 

7 előtt nem sokkal már gyülekezünk szépen, rövid eligazítás, besorolunk, először a maratonisták, aztán mi, fordított erősorrendben - ez úgyis borul az eltévedések miatt.

Én hamar magamra maradok, nem is bánom, mindig látok előttem, mögöttem futókat, a leírást szépen tudom követni. Izomlázam van még a pénteki trx-től, úgyhogy nem száguldok, de haladok kellemesen. A város még alszik, csak az ünnepre készülődnek, rengeteg a rendőr, az a kevés ember, aki lát, megbámul minket, kérdezik, milyen verseny ez. 

10981395_867063593350351_1087874414287272369_n.jpg

(fotó: Máthé Zoltán)

Budán kicsit eltévedek, jellemző, benézem a Budafoki utat, de ez már hazai pálya nekem, kikeveredek a Bartókra, újra irányba állok. Szépen haladok, nem vagyok se éhes, se szomjas. Nem viszek amúgy sok mindent, a hátizsákban kb 3 dl víz, egy fehérjeszelet és magnézium van. 

Valahogy minden olyan közel van, vagy csak nagyon jól haladok, jól érzem magam, először kb 1 óra futás után nézek az órámra, csodálkozom is. 

Tigris utca, örökre megjegyeztelek, imádtalak, hosszú voltál, csendes, kényelmes, magamba záródok, a Vár előtt feltöltődöm. A Krisztinánál utolér egy kóborló csapat, ők előttem indultak, de tettek bele némi kacskaringót és emelkedőt, így kerültem eléjük. Onnantól együtt haladunk, a lányokkal már a végéig, nem nagyon beszélgetünk, de jó, hogy együtt vagyunk.Az Alagúton átsprintelek, klausztrofóbiás vagyok, utálom. A Várba felfele se túl jó, van, ahol belegyalogolok, de a Dísz tér után már végig futok. 

Először a Lánchídon frissítek, két korty víz, de ez is inkább csak alibi, ha már cipeltem eddig a hátamon. A táskám egyébként ismét bizonyít, nem is érzem, hogy rajtam van, nem lötyög, nem dörzsöl, imádom. Mindjárt vége, kiérünk az Andrássyra, innentől folyamatosan gyorsítok, van bennem erő, bírja a lábam, a tüdőm, a hasam, magam sem hiszem, de úgy tűnik, az alapozás tényleg bejött. Nemcsak a sok-sok kilométer, de a plank, a gerinctréning, a trx, az otthoni erősítés. Most mind-mind engem szolgál, biztosan tartom a hátam, a lábam se fáj, a Nike 1000 km után is tökéletes a lábamon. 

Tökéletes befutó, célfotó, vigyorgás, boldogság, Péter szerint én már kirázom ezeket a félmaratonokat :) 

Az időm nem lett a legjobb, 2:20, de ebben volt egy gyors WC-zés, kétszer megálltam ránézni a telefonra, hogy otthon minden oké-e, és az emelkedőkön ugye sétáltam. A teljesítés mellett az volt a cél, hogy megtudjam, tudok-e bármikor 21 km-t futni. Úgy néz ki, tudok. 

Helló, maraton, lassan, de biztosan jövök.

10930176_867063806683663_5164208341421574824_n.jpg

Akkora sztár vagyok, mindenki engem fotóz :))

A bejegyzés trackback címe:

https://anyufut.blog.hu/api/trackback/id/tr767268327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása