Anyu fut

Anyu fut

Wizz Air

2015. szeptember 26. - Benes Bea

Van, akinek a 30., nekem a második Wizz Air félmaratonom volt, vagy maradjunk a Budapest Félmaratonnál, és akkor nem keveredünk bele :) A tavalyi nekem elég rossz élmény, nagyon kifutottam magam, nagyon rossz lett az időm, bár persze nagyon meg is volt. 

Nem is akartam elindulni ezen a versenyen, valahogy kezd elegem lenni a tömegrendezvényekből. Tízezer ember nekem már sok, nagyon sok. De kaptam egy nevezést, hát persze, hogy rajthoz álltam :) A felkészülésbe illeszkedett, legalább gyakoroltam a frissítést, és volt időcélom is. Illetve Zolinak is és nekem is volt, persze megint nem egyezett: Z szerint 1.50, szerintem legyen 2 alatt. Egyik se jött be, mégsem vagyok csalódott.

Korán reggel kint vagyok a Városligetben, mióta kijön Újbudára az 1-es villamos, ez viszonylag egyszerű, még ha nem is gyors. Kevesen vagyunk még, a standok még csak telnek meg élettel, Péterék még szerelik a handbike-okat, meg amit ilyenkor szerelni szoktak, a WC-knél sincs sor, a csomagmegőrzőnél se, viszont kedvesek az ottlévők. A szpíker és a zene üvölt, én pillanatok alatt euforikus állapotba kerülök, na EZ tényleg jó a nagy versenyekben. Lődörgök, nézelődöm, fázom. Összefutok ismerősökkel, elmegyek még vagy kétszer WC-re, várom a bemelegítést a napon.

A bemelegítés után besorolunk a rajthoz, legnagyobb örömömre előttem vannak Hankáék, ők a két órás iramfutók, úúúúgy megörülök nekik! Mint kiderül, korán, mert kettőt pislogok és eltűnnek, ami azért is kimagasló teljesítmény, mert mindkettejük hátán egy fekete zászló van, jelezve, hogy ők az iramfutók. Egyszer látom még őket a Szent István parknál, de utol nem érem a csapatot.

Annyira sokan vagyunk, hogy 14 perc telik el a rajt után, mire mi elérjük a rajtkaput. Ennek megfelelően az első 4-5 km arról szól, hogy próbálom leelőzni, nem rálépni azokra, akik rosszul mérték fel a tervezett tempójukat. Ott és akkor nem ennyire kedvesen gondolok rájuk, konkrétan a "mi f.szér' rajtolsz elölről, ha lassú vagy?!" mondat többször megfogalmazódik bennem. És nem, nem a lassú futókkal van a bajom, hanem azokkal a lassú futókkal, akik azt gondolják.... Nem tudom, mit gondolnak, a lényeg az, hogy rossz rajtzónából indulnak, ezzel feltartanak engem. És nem hiszem, hogy nekik jó érzés, hogy már az elején több százan lehagyják őket.

Persze ekkora tömegben szinte sehol nem tudom zavartalanul futni a saját tempómat, így Zoli időcélját elég hamar elengedem. Igyekszem nézni az órámat, ezt kissé nehezíti, hogy az első kilométerjelző után a 7. a következő, amit észreveszek, itt 42 percnél járok, ez megnyugtat :)

Igazából a verseny maga számomra elég eseménytelen, próbálok egyenletesen haladni, gyakorolni a frissítéseket - na ez is megérne egy misét, hogy hogyan viselkedünk a frissítőpontoknál. Bosszankodom, időnként meghatódom, de az a helyzet, hogy semmi különös nem történik. Nem fáj sehol, nincs túl meleg, nem szúr be az oldalam, nincs holtpont. 

Van egy srác, már a rajtnál kiszúrom a pólóját, nagyjából együtt haladunk folyamatosan, bár nem tud róla, de klasszul "nyulaz" nekem, gyakorlatilag végig mögötte vagyok, bízom benne, hogy ő is 2 órán belül szeretne beérni.

A végén persze megint elszámolom magam, úgy látom, hogy elúszott ez a hajó, azért hajrázok egy jót, legalább fussam ki magam, így be is érek 2:01:17 alatt. Ezt az elején szó nélkül aláírtam volna, most csalódott vagyok, egészen addig, míg az Endomondo ki nem számolja, hogy az bizony 5:45-ös kilométereket jelent, ami 21 km-en keresztül határozottan jó teljesítmény tőlem. Nem is futottam ki magam, a tavalyi rosszullétnek nyoma sincs, az érem szép, összességében teljesen elégedett vagyok.

Abba bele se merek gondolni, hogy októberben kétszer ennyit futok majd.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyufut.blog.hu/api/trackback/id/tr667837748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása