Anyu fut

Anyu fut

Regeneráció az örömteli futásért

2016. október 24. - Benes Bea

Állítólag a maraton után a legtöbb futón úrrá lesz a jó nagy üresség, ami a kezdeti eufória után elveszi a futás örömét, a motivációt. A másik eset, hogy úgy elkapja az embert a lelkesedés, hogy nem hagy elegendő időt magának a regenerációra.

2016_0038_11_4759_52.jpg

Én tavaly inkább a második eset lettem volna, de okosan (na jó, tapasztalt futók tanácsára) végigcsináltam egy három hetes regenerációs edzéstervet, amit Györgyinél találtam, a futasrol.noknek oldalon. Nekem iszonyúan bejött, amikor újra futottam rendesen, mindenhol PB-t futottam szinte, és alig vártam, hogy mehessek.

Egyértelmű volt, hogy idén is ez jön a maraton után. Csak a lelki háttere volt más. Idén valahogy nagyon vártam, hogy túl legyek az edzésterven, legyen meg a maraton, és újra kedvemre futhassak. És mivel nem sikerült úgy a verseny, ahogy szerettem volna, a hatalmas eufória is elmaradt, így az első héten kifejezetten élveztem, hogy nem kell futni, csak két nagyon rövidet. 

Kicsit meg is ijedtem, hogy mennyire nem hiányzik a futás, nincs lelkifurdalásom, mert nem futok. Talán kiégtem 4 év után?! 

A második hét aztán helyretette a dolgokat a fejemben is. Nem, nem égtem ki :) Most is ugyanolyan nehéz elindulni,mint régen, de közben most is ugyanúgy élvezem. Tudok jókat futni, tudok sokat futni, tudok gyorsan futni, élvezem, ha egyedül megyek, de klassz megszervezni egy közösségi futást is. 

És hihetetlenül felszabadító érzés, hogy már csak kedvemre futok az év végéig. Van még pár verseny, amire beneveztem, egy bakancslistás Intersport terepfutás (32,7 km 1080 szinttel) és a Naszály Trail újra. Szeretnék idén 2500 km-t futni, egyelőre teljesíthetőnek tűnik (1988-nál tartok ma), és szeretnék nagyobb hangsúlyt fektetni a keresztedzésekre, kipróbálni a kettlebellt, és rendesen járni Szilvihez, aki kegyetlenül meg tudja dolgoztatni a core-izmaimat. Amíg jó idő van, addig a biciklit is használom.

Jövőre pedig vannak naaaaagy tervek, már megint, naná, és majd az is jó lesz, ha a lazázás után újra terv szerint kell futni, meg gyorsító edzésekre járni :)

 

(Fotó: http://blog.futasrolnoknek.hu/regeneracio-maraton-utan/ )

A bejegyzés trackback címe:

https://anyufut.blog.hu/api/trackback/id/tr6911833945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása