Anyu fut

Anyu fut

Átalakulás

2015. július 15. - Benes Bea

Egy ideje eléggé küzdök a súlyommal. (Kb. 12 éves korom óta, mint minden lány, de ez egy másik történet ;) ) Azt vettem észre az elmúlt 1-1,5 évben, hogy megjelentek rajtam itt-ott hájacskák, hurkák, amik előtte nem voltak. Nagyon "fedett" lett a hasam, eltűnt a derekam, és hurkás lett a hátam. Hiába fogtam vissza a kajálást, hiába futottam, mozogtam sokat, nem változott semmi. 

Oké, öregszem, változik a testem, anyagcserém, hormonszintem, meg minden, de nem hiszem, hogy ebbe bele kell törődnöm, legalábbis meg kell próbálnom mindent a  józan ész határain belül, hogy változtassak. Ha akkor se leszek karcsúbb, tónusosabb, akkor elfogadom a megmásíthatatlant.

Azt viszont tudtam, hogy a futás miatt meg kell őriznem az erőnlétemet is, szóval a puszta szénhidrátmegvonás nem fog segíteni - ehhez szakember kell. Ekkor láttam meg a Facebookon egy felhívást egy 6 hetes átalakító programra egy maga is fitneszedző és versenyző lánytól. (Véletlenek, mi...) Jelentkeztem, kitöltöttem a bemutatkozó kérdőívet, ő pedig beválasztott, és június 8-án belevágtunk.

Kaptam egy mintaétrendet és egy heti három edzést tartalmazó edzéstervet. Plusz ugye megmaradt a heti 4 futás. Napi 1500 kalóriát ehettem, a napokat lehetett ismételni, de a napok között csereberélni nem. A klasszikus tiltott dolgokat száműztük, ehettem viszont zabpalacsintát, banáncsintát, sőt sk. csokit is - vagyis az édes ízt nem zártuk ki teljesen, persze cukor helyett édesítőszert használtam (én eritritet). 

Az első hét nagyon fura volt. Úgy éreztem, hogy rengeteget eszem, sokkal többet, mint előtte, és bevallom, attól féltem, én hízni fogok, nem fogyni ettől az étrendtől. Plusz ráadásul azon a héten volt az első erős kánikula, így az edzés és futás is megviselt - eléggé szenvedtem.

Aztán ahogy telt az idő, szépen hozzászoktam a kevesebb kalóriához, hogy mérem a mennyiségeket, és számolom a kalóriát. Kicsit macerás, hogy mindig főznöm kell magamnak, és előre gondoskodnom kell minden étkezésemről, mert nem tudok beugrani a pékségbe egy gyors uzsonnáért, de azért ezt az esetek többségében meg tudtam oldani. 

A 6 hét alatt összesem kétszer csábultam el, először a PMS alatt, akkor péksütit vettem - amitől aztán olyan rosszul lettem, hogy éjjel majdnem savat hánytam :/ Másodszor pedig a strandon egy fagyira és lángosra. Bea Culpa.

Összességében azonban végig követtem a tervet, az edzéseket is csináltam, meg is szerettem, így hát meg is lett az eredménye: -4 kg az 5 és fél hét alatt (mert még ez a pár nap hátravan), 3 lyukkal beljebb tudom kapcsolni az övet a derekamon, és a hurkák és hájacskák jelentősen csökkentek :) NEM mutatom meg az előtte-utána fotóimat, de látványos a változás.

A legjobb az volt az egészben, hogy gyakorlatilag nem éheztem, nem koplaltam. Jó, amikor 21 km-t futok, akkor persze éhesebb vagyok, de ezt azért ki lehetett bírni, és ha nap közben átcsoportosítottam az étkezéseket, akkor nem is volt olyan szörnyű.

A jövőben is igyekszem megtartani az étrend fő irányelveit, a szénhidrát-zsír-fehérje arányokat. Találtam egy nagyon jó kis oldalt, a kalóriabázist, ahol rögzíteni tudom, mit ettem és mennyit mozogtam, így oda tudok figyelni a bevitt és elégetett kalória számára is. Többet fogyni már nem tervezek, persze még 1-2 kilótól nem sértődnék meg, de az egészségem és a jó közérzetem sokkal fontosabb, mint az, hogy mit mutat a mérleg ;)

Angit egyébként megtaláljátok a Facebookon:

https://www.facebook.com/angelocska?fref=ts

https://www.facebook.com/pages/Met%C3%A1lozott-testek/306726376040642?fref=ts

 

keep-calm-and-forget-fad-diets.png

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyufut.blog.hu/api/trackback/id/tr117630806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása