Anyu fut

Anyu fut

Év végi összegzés

2015. december 24. - Benes Bea

Az év vége remek időszak az összegzésre, mérleg vonásra, lezárásra, tanulságok levonására - és a tervezésre. Nem szoktam fogadalmakat tenni, inkább célt tűzök ki magam elé, hogy mit szeretnék ebben az évben megtenni.

2015 kiemelkedő volt a futás szempontjából, szívesen is veszem végig, mi minden történt,hátha ez segít majd jövőre.

A legfontosabb futós célom a maraton volt. És bármilyen viccesen is hangzik egy hobbifutó klaviatúrájából, ez 9 hónap kemény felkészülést jelentett. A téli alapozástól elkezdve a nyári diétán és gyorsító edzéseken át egészen az őszi versenyig. Szerencsém volt, mert csak az év elején volt egy kis betegség, ami a Vivicitta előtt kavart be, de utána se betegség, se sérülés nem hátráltatott.

Szerencsére még az idény elején szaladtam bele egy jó nagy pofonba a feladott Óbudai Félmaraton formájában, amiből sikerült megtanulnom, hogy a külső körülmények igenis számítanak, és az időjárásnak megfelelően kell a célon is korrigálni, ha arra van szükség. A nyári hőségriadók idején aztán gyakorolhattam is ezt a megszerzett tudást.

Örülök, hogy jelentkeztem Angi Átalakítójára, sokat megtanultam a diétáról - például hogy nem egyenlő a koplalással, önsanyargatással. Éhesen, alapvető tápanyagokat nélkülözve nem lehet teljesíteni. Egy jól összeállított, személyre szabott étrend ugyanakkor segít a fogyásban, ez pedig hozzájárul a gyorsuláshoz is.

Megtanultam frissíteni. Na jó, jó úton járok. Az edzéseken még hanyagolom, hanyag vagyok, de versenyen már megy. A maratonon legalábbis nagyon tudatosan csináltam, nem is lett semmi bajom.

Rendszeresen tornáztam, jógáztam és nyújtottam. Nem győzöm elégszer hangsúlyozni, de a core izmok erősítése rettenetesen fontos a hosszútáv futáshoz. A magam kárán tanultam meg, a tavalyi szánalmas és gyötrelmes 30 km annak is betudható, hogy a hasizmaim sehol sem voltak. Most a maratonon se a derekam, se a hasam nem fájt, végig nagyon klasszul tartottak. Se közben, se utána nem fájtak.

A profi által összeállított étrend mellett ugyanolyan fontos a szakember által összeállított edzésterv. Bár az enyém még nem volt személyre szabott, így is rettenetesen sokat számított. Mellette jártam a Nike Futóklubba is, ahol iszonyú sokat gyorsultam. (Magamhoz képest, ezt mindig magamhoz képest mondom!) Én általában egyedül futok, ezt is élvezem, de a fejlődéshez, gyorsuláshoz szükségem van az edző által felügyelt edzésre. Sokkal jobban ki tudom magam hajtani, ha van, aki diktálja a tempót, akit követni lehet, akivel "versenyezni" lehet. Egy edzésen semmi másra nem kell figyelned, mint az edző által előírt feladatokra. Nincsenek zavaró környezeti tényezők, közlekedés, kutyák stb., csak az edzőtársaid, akikkel együtt küzdesz. Nagyon sokat számított a fejlődésemben az a pár hét, amíg tudtam járni, remélem, jövőre is lesz rá alkalom.

A maraton nagyszerűen sikerült,  ráadásul utána futottam egy félmaratoni PB-t, amit nem is terveztem, és ahol a biztonsági játék helyett kockáztattam, és bejött.

Azóta pedig csak akkor és annyit futok, amennyi jól esik, és amennyi ahhoz kell, hogy meglegyen a 2015 km idén. Persze meglesz, meg egy kicsit több is, mert ez az ünnepi két hét nekem a futásról és a tornáról szól. Megyek közösségi futásra Galyatetőre, meg lesz megint Rabbit Run, és amíg Petinek edzése lesz a Margitszigeten, nekem is belefér 2-3 kör majd.

fb8de202ec5a269a0f4e4d83faa4e918.jpg

De megvannak már a jövő évi tervek is:

  • 4 órán belül futni a maratont, ha lehet, a Garda-tónál
  • összegyűjteni a Félmaraton Mánia érmet (csak az a nyári K&H nem lenne benne)
  • terepre menni, amennyit csak tudok
  • gyorsulni még
  • eljutni azokra a versenyekre, amikre vágyom: Szelídi-tó, Optivita
  • átlépni ultrába.

 

Leírva is van közöttük elég rémisztő, meg ambíciózus, de 2015 bebizonyította, hogy ha megdolgozom érte, akkor elérhetem a céljaimat. Ennyit kívánok magamnak 2016-ra is. 

new-years-inspirational-quotes-fitness-health-memes-9.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://anyufut.blog.hu/api/trackback/id/tr468181680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása